ПОЛИТИКА ЗАШТИТЕ ПРИВАТНОСТИ КОРИСНИКА ТЕЛЕКОМА СРБИЈА А.Д. БЕОГРАД

Предузеће за телекомуникације Телеком Србија акционарско друштво, Београд (у даљем тексту: Телеком Србија) је руковалац подацима о личности физичких лица које обрађује у складу с примењивим прописима, односно у складу са Законом о заштити података о личности ("Сл. гласник РС", бр. 87/2018, у даљем тексту: Закон) као и Уредбом (ЕУ) 2016/679 Европског парламента и Већа од 27. априла 2016. о заштити појединаца у вези с обрадом података о личности и о слободном кретању таквих података те о стављању ван снаге Директиве 95/46/ЕЗ (у случајевима када је применљиво).

Телеком Србија обрађује податке о личности у складу са Политиком заштите приватности корисника Телекома Србија а.д. Београд (у даљем тексту: Политика) и Општим условима пословања.


Сврха документа и основни појмови

Ова политика има за циљ да на јасан, разумљив и лако доступан начин објасни које податке о личности прикупљамо, у коју сврху, како их штитимо и како можете да остварите своја права. Како бисте у потпуности били свесни права које поседујете и начина на који можете да их остварите потребно је да знате да поједини изрази у овом документу имају следеће значење:

  • Под обрадом податка о личности подразумева се свака радња која се врши аутоматизовано или неаутоматизовано са подацима о личности или њиховим скуповима као што је прикупљање, употреба, бележење, разврставање, груписање, односно структурисање, похрањивање, прилагођавање, мењање, откривање, преношење, достављање, пружање на увид, копирање односно умножавање, упоређивање, ограничавање, брисање или уништавање, које Телеком Србија врши директно или преко својих партнера и повезаних лица.
  • Податак о личности је сваки податак који се односи на физичко лице чији је идентитет утврђен или се може утврдити, директно или индиректно (у даљем тексту: податак или податак о личности).
  • Лице на које се подаци односе је свако физичко лице (појединац) чији се подаци о личности обрађују од стране Телеком Србије.
  • Посебну врсту података о личности чине подаци о личности којима се открива расно или етничко порекло, политичко мишљење, верско или филозофско уверење или чланство у синдикату, као и обрада генетских података, биометријских података у циљу јединствене идентификације лица, података о здравственом стању или података о сексуалном животу или сексуалној оријентацији физичког лица.

1. Област примене

Политика се примењује на све податке о личности корисника Телекома Србије које Телеком Србија обрађује односно којима одређује сврху и начин обраде.

Политика се примењује на све услуге и производе Телекома Србије који укључују обраду података о личности. Последње изражавање воље лица на које се подаци односе којим то лице даје пристанак за обраду података о личности примењује се на све услуге и производе Телекома Србије које то лице користи.

Политика је првенствено намењена физичким лицима која подносе захтев или употребљавају услуге и производе Телекома Србије (у даљем тексту: Корисници) и/или су заинтересована за употребу услуга и производа (у даљем тексту: Заинтересована лица), али на одговарајући начин и на остала физичка лица до чијих података Телеком Србија долази у току свог пословања у складу са важећим законским прописима.

Политика се не примењује на анонимизоване податке односно на податке на основу којих идентитет лица није непосредно или посредно одредив. Анонимизовани податак је податак који је измењен на начин да се не може повезати с одређеним физичким лицем или се не може повезати без несразмерног труда па се стога, у складу с важећим прописима, и не сматра податком о личности.

Телеком Србија обрађује податке о личности у различите сврхе, а средства прикупљања, правни основ за обраду, употреба, откривање и рокови чувања могу се разликовати зависно од сврхе.

2. Које податке о личности обрађујемо?

Телеком Србија прикупља и обрађује следеће категорије података о личности:

2.1. Информације садржане у уговорима са Корисницима и формама захтева Заинтересованих лица.

Подаци о личности садржани у уговорима/формама захтева из предуговорне фазе, а који су неопходни ради пружања услуге, испуњења уговорне обавезе или закључења уговора. Ово подразумева обраду следећих података: име и презиме, јединствени матични број грађана, поштанска адреса/адреса инсталације, адреса прикључка, адреса за достављање, контакт подаци, подаци о начину и историји плаћања услуга (износи дуговања, постојање трајног налога, број текућег рачуна и слично), подаци из спецификације рачуна.

2.2. Информације које Корисници и/или Заинтересована лица достављају попуњавањем одговарајућих форми на интернет страници Телеком Србија

Ово укључује податке добијене у сврху креирања налога за приступ интернет страницама, порталима и апликацијама Телекома Србија, пријављивања на неwслеттер (месечну брошуру), приликом постављања упита, пријављивања сметњи односно проблема, приликом улагања жалби или приговора, за претплату на наше услуге, слање захтева, за додатне услуге као на пример, укључујући али не ограничавајући се на: учешће на такмичењима, промоцијама, конкурсима, укључење на реч, роминг и сл. Подаци о личности који се у ове сврхе обрађују могу да укључују али нису ограничени на: име, презиме, адреса, број мобилног телефона, број фиксног телефона и адреса електронске поште.

2.3. Информације које се прикупљају приликом употребе неког од сервиса Телеком Србије укључујући и податке о геолокацији.

Ово подразумева податке из електронског комуникационог саобраћаја као што су подаци о броју позиваоца и подаци о позиваном броју, подаци о приближној локацији уређаја, подаци о уређају корисника, роминг статус, податак о ИП адреси. Поред ових података Телеком Србије прикупља и податке о начину употребе услуга и о навикама Корисника при употреби производа и услуга Телекома Србије. Ови подаци не укључују садржај комуникације Корисника који Телеком Србија никада не прикупља.

2.4. Информације садржане у евиденцијама о комуникацијама и препискама у ситуацијама успостављања контакта од стране Корисника, Заинтересованих и других физичких лица.

Ови подаци укључују снимке разговора са Контакт центром, писану или електронску комуникацију.
2.5. Информације које се од Корисника прикупљају и обрађују у сврху побољшања комуникације, преноса контаката, као и у циљу подизања квалитета производа и услуга.

Ово укључује податке о професионалним интересовањима, искуство са коришћењем услуга Телекома Србије, базу података која садржи број фиксног телефона, име и презиме и адресу пребивалишта, а које користи сервис за претрагу телефонских бројева и података о њиховим власницима, тзв. “беле стране”.

2.6. Податке Корисника, Заинтересованих лица и/или осталих физичких лица из анкета које се користе у истраживачке сврхе, уколико лица желе да буду анкетирана.

2.7. Податке о посетама интернет порталима Телеком Србија и податке о ресурсима којима се приступа или који се преузимају.

Ови подаци обрађују се у складу са обавештењем о заштити приватности корисника портала и апликација Телекома Србија, доступном путем овог линка.

2.8. Информације које Телеком Србија прикупља и обрађује у сврхе директног маркетинга и профилисања а на основу слободно датог пристанка лица на које се подаци односе.

Ово подразумева обраду следећих података о личности: име и презиме, е-маил адресу, контакт податке, начине коришћења услуга Телекома Србија и друге податке, а све у циљу креирања одговарајућих понуда за кориснике.

2.9. Информације које се прикупљају ради испуњења законских обавеза.

Ово подразумева податке о личности које је Телеком Србија у обавези да прикупља, чува и обрађује у складу са важећим законима Републике Србије и доставља надлежним државним телима (судови, РАТЕЛ, истражни органи и сл.).

2.10. Остале информације које се прикупљају ради реализације одређеног легитимног интереса Телеком Србије.

Када се подаци о личности обрађују на основу легитимног интереса, Телеком Србија са посебном пажњом узима у обзир утицај обраде на права и слободе лица на које се подаци односе. Легитимни интереси Телекома Србије нису претпостављени интересима лица на које се подаци односе. У случају да су у односу на легитимни интерес Телекома Србије, претежнији интереси или основна права и слободе лица на које се подаци односе који захтевају заштиту података о личности, а посебно ако је лице на које се подаци односе малолетно лице, Телеком Србије неће вршити обраду, изузев уколико не добије изричити пристанак лица на које се подаци односе, односно пристанак родитеља који врши родитељско право односно другог законског заступника малолетног лица у складу са релевантном регулативом.


Телеком Србије не обрађује посебне врсте података о личности. Изузетно, Телеком Србије може обрађивати ове врсте података једино у следећим случајевима: уколико је лице на које се подаци односе дало свој изричити пристанак у складу са Законом, уколико је таква обрада неопходна за извршење законских обавеза Телекома Србије, уколико је у својству заштите животно важних интереса лица на које се подаци односе, уколико су подаци очигледно јавно доступни, уколико се обрада врши у циљу реализације правног захтева, и у циљу остваривања јавног интереса који је дефинисан законом.

3. Начини прикупљања података о личности

Телеком Србија податке о личности прикупља на следеће начине:

3.1. Директно од Корисника или Заинтересованих лица, непосредним достављањем од стране Корисника и/или Заинтересованог лица (као на пример приликом подношења захтева за услугу на продајним местима, у току комуникације Корисника/Заинтересованог лица са Контакт центром или посредством интернет странице и друштвених мрежа, приликом подношења приговора и слично).

3.2. Аутоматски приликом употребе производа и услуга Телекома Србије.

3.3. Из јавно доступних извора као што су, на пример, подаци из јавно доступних сервиса.

3.4. Од других руковаоца а по основу одговарајућег уговорног односа. У ситуацијама када други руковалац повери одређену радњу обраде података о личности Телекому Србије, а по основу претходно закљученог уговора, Телеком Србија у својству обрађивача може обрађивати све оне податке о личности које су Телекому Србије поверене на обраду од стране другог руковаоца.

Предуслов за свако прикупљање података о личности је постојање одговарајућег правног основа у складу са Законом.

4. Начела обраде података о личности

Телеком Србије на законит, транспарентан и поштен начин врши обраду података о личности тако што спроводи следеће активности:

  • На јасан, једноставан и прегледан начин информише лица на које се подаци односе о сврси обраде и правном основу за обраду;
  • Врше се само оне обраде које су неопходне и то, у циљу спровођења уговора који се закључује са лицем на које се подаци односе (нпр. Корисници, Заинтересована лица, ангажовани сарадници и слично), затим обраде које су захтеване одговарајућим законским прописима и представљају законску обавезу Телеком Србије као руковаоца, обраде које су потребне ради остваривања легитимног интереса Телеком Србије али само у случајевима када је тај интерес претежнији у односу на интерес лица на које се подаци односе, као и обраде које се врше на основу изричитог и слободно датог пристанка лица на које се подаци односе.

Телеком Србије обрађује податке о личности у сврхе које су конкретно одређене, изричите, оправдане и законите. Подаци о личности даље се не могу обрађивати на начин који није у складу са тим сврхама.

Телеком Србије се у прибављању података о личности придржава начела минималног обима података, па се од лица на које се подаци односе прикупљају само они подаци о личности који су неопходни за испуњење сврхе за коју се обрађују. Додатни подаци о личности прибављају се уз пристанак лица на које се подаци односе.

Телеком Србије осигурава тачност података о личности применом техничких и организационих мера и периодичним ажурирањем података.

Рокови чувања података одређени су у интерним актима Телекома Србије и то на начин да се подаци чувају у року који је неопходан за остваривање сврхе обраде и у складу је са законским захтевима.

Телеком Србије поштује начело интегритета и поверљивости података о личности. Телеком Србије има имплементиране техничке и организационе мере за заштиту података о личности пратећи при томе законске одредбе, добру пословну праксу и међународно признате стандарде.

Телеком Србија за обраду података о личности може ангажовати обрађивача и то на основу уговора којим се између осталог уређују и дужности обрађивача у погледу заштите података о личности.

5. Рокови чувања података о личности

Подаци о личности чувају се само онолико дуго колико је потребно за остваривање сврхе обраде, осим ако важећим прописима није за поједину сврху предвиђено дуже или краће време чувања или у другим случајевима изричито прописаним законом. Након тога, подаци се трајно бришу или анонимизују. У случају обраде података о личности после истека рока чувања (на пример формирање базе историјских података за потребе израде статистичких анализа), Телеком Србије податке о личности (трајно) анонимизује на начин на који није могуће идентификовати физичко лице на које се подаци о личности односе.
Рокови чувања података о личности прописани су интерним правилником којим се уређује заштита и обрада архивског и регистратурског материјала, а у складу са законом који регулише ову област.

6. Сврхе и правни основи обраде података о личности

Телеком Србије податке о личности лица на које се подаци односе обрађује само онда када је таква обрада законита. Обрада је законита у следећим случајевима:

6.1. Обрада је неопходна за извршавање уговора закљученог са лицем на које се подаци односе или како би се предузеле радње на захтев лица на које се подаци односе пре закључења уговора.

У циљу пружања услуга Корисницима, обрађује се минималан сет података неопходан за пружање поједине услуге, односно продају производа. У супротном, односно ако лице на које се податак односи одбије да достави тражени сет података, Телеком Србије неће бити у могућности да са Корисником закључи уговор и омогући коришћење производа или услуге. Минимални сет података подразумева употребу података ради провере идентитета Корисника и/или Заинтересованог лица, као и употребу контакт и финансијских података лица а за потребе достављања рачуна, процене платежне способности, обрачуна и наплате трошкова, доставе наручених производа, контактирања у вези с пружањем услуге, провере и стварања техничких могућности за реализацију услуге, инсталације уређаја, поправљања, отклањања сметњи, корисничке подршке и других радњи повезаних са закључењем и извршењем уговора.

6.2. Обрада је неопходна ради поштовања законских обавеза Телеком Србије (важећи законски прописи према којима је Телеком Србија дужан да поступа).

За праћење злонамерних или узнемиравајућих позива и порука, као и за законито пресретање комуникација, обезбеђивање безбедности мреже, информационих система и података о личности корисника у складу са Законом о електронским комуникацијама РС, као и на основу писаног захтева заснованог на важећим законским прописима, Телеком Србија је обавезан да у одређеним ситуацијама надлежним државним телима (нпр. судовима, полицији, итд.) достави или омогући приступ одређеним подацима о личности Корисника.

6.3. Обрада је неопходна у циљу остваривања легитимних интереса Телекома Србије или треће стране, осим када су од тих интереса јачи интереси или основна права и слободе лица на које се подаци односе који захтевају заштиту података о личности, а посебно ако је лице на које се подаци односе малолетно.

Под легитимним интересом Телекома Србије подразумева се обрада која служи како би се унапредио процес, развој производа и унапређење пословања, модернизовале услуге, понудили производи и услуге за које се очекује да ће унапредити пословање са Корисницима. То, на пример, може да укључује употребу података Корисника ради спречавања, откривања и процесуирања злоупотреба на штету Корисника или Телекома Србије, заштите имовине Телеком Србије, креирања услуга и понуда које задовољавају потребе и жеље Корисника, истраживања и анализе тржишта, итд.

6.4. Лице на које се подаци односе дало је пристанак за обраду својих података о личности у једну или више посебно одређених сврха, при чему тај пристанак мора бити доказив и добровољан, написан лако разумљивим језиком а лице на које се подаци односе има право да у сваком тренутку свој пристанак повуче.

6.5. Обрада је неопходна у циљу животно важних интереса лица на које се подаци односе или другог физичког лица.

6.6. Обрада је неопходна у циљу обављања послова у јавном интересу или извршења законом прописаних овлашћења Телекома Србије.

7. Аутоматизовано доношење одлука

Доношење одлука на основу аутоматске обраде података, укључујући и профилисање, је саставни део пословања Телеком Србије, а спроводи се у складу са:

  1. важећим законима;
  2. извршењем уговорних обавеза;
  3. изричитим пристанком лица на које се подаци односе;
  4. легитимним интересима Телекома Србије.

Лице на које се подаци односе има право да се на њега не примењује одлука донета искључиво на основу аутоматизоване обраде, укључујући и профилисање, ако се том одлуком производе правне последице по то лице или та одлука значајно утиче на његов положај, осим ако је та одлука:

  1. неопходна за закључење или извршење уговора између лица на које се подаци односе и руковаоца;
  2. заснована на закону, ако су тим законом прописане одговарајуће мере заштите права, слобода и легитимних интереса лица на које се подаци односе;
  3. заснована на изричитом пристанку лица на које се подаци односе.

Телеком Србије не доноси одлуке на основу аутоматске обраде података ако се она заснива на аутоматској обради посебних врста података о личности изузев уколико је лице дало свој изричити пристанак или уколико су такви подаци очигледно јавно доступни. У случају да је лице дало свој изричити пристанак, Телеком Србије примењује појачане мере заштите ове врсте података.

У складу с Законом, Телеком Србија омогућава лицима на које се подаци односе да остваре право на приговор на аутоматску обраду, укључујући и профилисање. Приговор се може поднети било у односу на почетну или даљу обраду, у било ком тренутку а подношење приговора је бесплатно.

8. Пренос података о личности трећим лицима и пренос података ван Републике Србије

Приступ подацима о личности имају само запослени Телекома Србије, као и ангажовани сарадници у складу са пословима које обављају на основу одговарајућих овлашћења одређених од стране Телекома и само у оној мери у којој је то минимално неопходно, уз обавезу поступања у складу са нормативним актима Телекома Србија којима је уређена област заштите података о личности.

Подаци о личности могу бити доступни трећим лицима изван Телекома Србије (примаоцима података о личности) уз примену одговарајућих мера заштите узимајући у обзир природу, обим, сврху и околности обраде у складу са одговарајућим правним основом, и то:

Обрађивачима који делују искључиво у складу и по налогу Телекома Србије у сврхе:

  • Промоције и продаје услуга Телекома, телефонским путем, на терену и у сопственим малопродајним објектима, као и другим каналима комуникације;
  • Имплементације и/или одржавања телекомуникационе инфраструктуре (централе, мрежа, инсталација опреме на адреси корисника…);
  • Имплементације и/или одржавања информационих система (опреме и апликација) који подржавају процесе Телекома;
  • Реализације различитих услуга које пружамо са партнерима (на пример осигурање купљених уређаја…);
  • Обезбеђења и управљања видео надзором приликом уласка корисника у пословне објекте Телекома;
  • Анализе квалитета производа и услуга и истраживање тржишта;
  • и сл.


Другим примаоцима који у зависности од концепта пословне сарадње могу имати улогу независног руковаоца или заједничког руковаоца података о личности или обрађивача, на пример:

  • Овлашћеним сервисима за уређаје које продаје Телеком, у циљу сервисирања или замене уређаја у гарантном року (по гарантним или вангарантним условима);
  • Другим пружаоцима услуга електронских комуникација приликом реализације телефонских позива, слања и пријема СМС порука и приступа интернету од стране корисника, као и у случају реализације процеса преносивости бројева;
  • Пружаоцима услуга платног промета (у случају плаћања на интернет платним местима Телекома, плаћања рачуна за МТС услуге путем платформе еСандуче, плаћања рачуна путем трајног налога Банке), пословним партнерима са којима развијамо Loyalitiy програме,…;
  • Операторима услуга са додатом вредношћу који пружају услуге преко инфраструктуре Телекома;
  • Повезаним друштвима Телекома Србије под условом да за такав пренос или приступ постоји одговарајући пословни контекст;
  • Адвокатским канцеларијама и агенцијама за наплату потраживања у сврхе предузимања правних радњи у корист Телекома и наплате потраживања:
  • И сл.


Надлежним органима и институцијама у циљу поштовања правних обавеза 

  • Министарствима надлежним за послове правосуђа, унутрашње послове, послове одбране, Безбедносно-информативној агенцији и органу надлежном за заштиту података о личности;
  • Надлежним органима у поступцима вршења редовних и ванредних инспекцијских надзора;
  • Регулаторној агенцији за електронске комуникације и поштанске услуге – Рател у циљу заштите права потрошача у области електронских комуникација;
  • Јавним извршитељима у поступцима наплате потраживања;
  • Надлежним органима по њиховом захтеву о „задржаним подацима“ које смо дужни да чувамо 12 месеци у складу са ЗЕК-ом;

8.1. Телеком Србија податке о личности Корисника по правилу обрађује у Републици Србији. Изузетно, Телеком Србија може обрађивати податке о личности и у другим државама или међународним организацијама која обезбеђују примерени ниво заштите података о личности (нпр. када се за пружање одређене услуге или дела услуге која укључује обраду података о личности ангажује подизвођач из друге државе).

Сматра се да је примерени ниво заштите обезбеђен у државама и међународним организацијама које су чланице Конвенције Савета Европе о заштити лица у односу на аутоматску обраду личних података, односно у државама, на деловима њихових територија или у једном или више сектора одређених делатности у тим државама за које је од стране Европске уније утврђено да обезбеђују примерени ниво заштите или у случају када је Република Србија са другом државом или међународном организацијом закључила међународни споразум о преносу података о личности (списак земаља дефинисан је Одуком Владе РС објављеном у „Сл. гласник РС“, бр. 55/2019).

Само у изузетним случајевима, када постоји оправдана пословна потреба у циљу реализације појединих услуга, подаци о личности могу бити пренети и у неку од земаља која није наведена у Одлуци Владе РС, под условом да је обезбеђена примена неопходних мера заштите као и механизама заштите којима се обезбеђује остваривост и делотворност правне заштите лица на која се подаци односе у складу са Законом.

9. Безбедност и заштита података о личности

9.1. Са подацима о личности поступа се као са пословном тајном Телекома Србије и сходно томе класификовани су као поверљиви, односно строго поверљиви подаци. У складу са њиховом класификацијом, на њих се примењују адекватне мере заштите којима се ови подаци штите од повреде, неовлашћеног приступа, случајног губитка, уништења, оштећења, те сваког другог угрожавања безбедности. У те сврхе примењују се техничке и организационе мере као што су контрола права приступа, успостављање и спровођење политике информационе безбедности и осталих припадајућих интерних аката, успостављање система сегрегације дужности, успостављање и осигурање испуњења обавезе поверљивости и усаглашености са законом свих трећих лица који имају право приступа подацима о личности у информационом систему Телекома Србије, примена метода праћења приступа и активности у информационим системима, као и примена софтверских решења за заштиту информационих ресурса.

9.2. Телеком Србија има имплементиран систем за управљање безбедношћу информација и у оквиру њега успостављене адекватне мере за заштиту поверљивости, интегритета и/или расположивост података о личности. У случају повреде података о личности која за последицу има или може имати случајно или намерно уништење, губитак, измену или неовлашћено откривање података о личности приликом њихове обраде, а која може произвести висок ризик по права и слободе физичких лица на која се подаци односе, Телеком Србије ће одмах по добијању сазнања о таквој повреди, без непотребног одлагања, обавестити Повереника и лице на које се подаци односе на јасан и разумљив начин уз обавезно навођење података о контакту овлашћеног лица за заштиту података о личности, опис могућих последица као и опис предузетих мера. Телеком Србије ће у случају повреде података о личности одмах предузети одговарајуће мере како би се спречила даља штета по права и слободе лица на које се подаци односе и како би се умањиле последице настале услед те повреде.


10. Права лица на које се подаци односе

Корисници, Заинтересована и друга лица на које се подаци о личности односе, могу остварити следећа права:

10.1. Право на приступ подацима о личности– подносилац захтева за остваривање овог права има право на добијање информације о постојању обраде података о личности који се односе на њега, о сврси обраде, о врсти података о личности који се обрађују, примаоцима или категоријама прималаца којима се подаци о личности откривају или могу бити откривени, о роковима чувања, о постојању права да се захтева исправка или брисање података о личности, односно права на ограничење обраде тих података, о постојању права да се поднесе притужба Поверенику.

10.2. Право на исправку података о личности - право да се захтева исправка нетачних података о личности, као и право да се непотпуни подаци допуне.

10.3. Право на ограничавање обраде података о личности у следећим случајевима:

  • када се оспорава тачност података о личности, Телеком Србије ће привремено ограничити обраду у периоду који је довољан за проверу тачности података о личности;
  • када не постоји правни основ за обраду података о личности, а лице на које се подаци односе противи се брисању података ради подношења остваривања или одбране правних захтева;
  • Телекому Србија више нису потребни подаци о личности за остваривање сврхе обраде, али их је лице на које се подаци односе затражило у циљу подношења, остваривања или одбране правног захтева;
  • када се улаже приговор на обраду, а у току је процењивање да ли правни основ за обраду од стране Телекома Србије претеже над интересима тог лица.

10.4. Право на приговор односи се на право лица да у сваком тренутку може поднети приговор Телекому Србија на законитост обраде његових података о личности које су установљене на основу одговарајућих правних основа за обраду:

  • Телеком Србија ће по пријему приговора ограничити обраду сагласно тачки 10.3. а након завршене процене основаности приговора, прекинути са обрадом података о лицу које је поднело приговор, осим ако предочи да постоје законски разлози за обраду који претежу над интересима, правима или слободама лица на који се подаци односе или су у вези са подношењем, остваривањем или одбраном правног захтева.
  • Лице на које се подаци односе има право да у сваком тренутку поднесе приговор на обраду својих података о личности који се обрађују за потребе директног оглашавања, укључујући и профилисање, у мери у којој је оно повезано са директним оглашавањем.
  • Ако лице на које се подаци односе поднесе приговор на обраду за потребе директног оглашавања, подаци о личности не могу се даље обрађивати у такве сврхе.

10.5. Право на брисање („право на заборав“) података о личности који се односе на лице које је поднело захтев може се остварити у следећим случајевима:

  • подаци о личности више нису неопходни за остваривање сврхе због које су прикупљени или на други начин обрађивани;
  • лице на које се подаци односе опозове пристанак на основу којег се обрада вршила, а нема другог правног основа за обраду;
  • лице на које се подаци односе уложило је приговор на обраду у складу са Законом, а нема другог правног основа за обраду који претеже над легитимним интересом, правом или слободом лица на које се подаци односе.

10.6. Право лица на преносивост податаказначи право лица (и обавезу Телекома Србије) да податке о личности који је претходно лице доставило Телекому Србије у структурираном, уобичајено коришћеном и електронски читљивом формату, Телеком Србија прими од њега, као и право да се такви подаци лица на које се они односе пренесу из Телекома Србија другом руковаоцу.

11. Начин остваривања права лица на које се подаци односе

Лица на која се подаци о личности односе, могу остварити своја права из дела 10. ове Политике, попуњавањем захтева наведених у наставку:

  • Захтев за приступ подацима о личности
  • Захтев за исправку и допуну података о личности који се обрађују од стране Телекома Србије
  • Захтев за брисање података о личности који се обрађују од стране Телекома Србије
  • Захтев за ограничење обраде података о личности који се обрађују од стране Телекома Србије
  • Захтев за пренос података о личности који се обрађују од стране Телекома Србије
  • Захтев за подношење приговора на обраду података о личности који се обрађују од стране Телекома Србије

Захтеви за остваривање права могу се преузети у било којој од пословница Телекома Србије. Захтев који се подноси треба да буде читљиво и уредно попуњен и потписан. Потписани захтев за остваривање права лица на које се подаци односе доставља се у било којој пословници Телекома Србије. Телеком Србије ће на захтев одговорити без одлагања, а најкасније року од 30 дана од дана пријема комплетног и исправног захтева. Тај рок може бити продужен за још 60 дана ако је то неопходно, узимајући у обзир сложеност и број захтева. О продужењу рока и разлозима за то продужење Телеком Србија ће обавестити лице на које се подаци односе у року од 30 дана од дана пријема захтева.

12. Контакт подаци руковаоца

Контакт подаци Телекома Србије су:
Адреса: Телеком Србија Таковска 2, 11000 Београд, Србија
Контакт центар: 0800 100 100
е-маил: info@telekom.rs  , mtsinfo@telekom.rs

13. Подношење притужбе Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности

Надзорно тело за заштиту података о личности у Републици Србији је Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, Булевар краља Александра 15, Београд (у овом тексту: Повереник).
Лице на која се подаци о личности односе има право да поднесе притужбу Поверенику ако сматра да је обрада података о његовој личности од стране Телекома Србије у супротности са одредбама Закона.

14. Лице за заштиту података о личности

Ваша права у вези са подацима о личности које Телеком Србија обрађује о Вама можете остварити у свим пословницама. Сва додатна питања која се односе на обраду Ваших података о личности, као и питања у вези са остваривањем Ваших права можете упутити лицу за заштиту података о личности на адресу dpo@telekom.rs

Политика заштите приватности корисника Телекома Србија ступа на снагу даном доношења и примењује се на читавој територији Републике Србије.

Loader